Google Ads
Hoog in de zoekresultaten van Google eindigen is in de meeste gevallen niet eenvoudig. Wanneer u in een markt opereert met zeer veel concurrentie is het bijna onmogelijk om bovenaan in de zoekresultaten te eindigen.
Met het Google Ads-advertentieprogramma kunt u ervoor zorgen dat uw website wordt weergegeven boven de reguliere zoekresultaten.
Als klant van Google Ads betaalt u alleen een bedrag als er op het getoonde resultaat word geklikt. Het bedrag hangt af van de populariteit van het (zoek)woord waarmee uw advertentie is verbonden. Op deze zoekwoorden kunt u bieden middels een vraag en aanbod systeem. Een populair woord is uiteraard veel duurder dan een minder populair woord. Creativiteit en kennis van deze materie zijn onontbeerlijk, niet alleen de hoogte van de bieding maar ook de relevantie van het zoekwoord bepaald de positie van de getoonde advertentie. Naast de hoogte van het bedrag wat per zoekwoord wordt betaald bepaald u het zelf budget wat er per dag wordt verbruikt.
Resultaten monitoren
Om de resultaten van een Ads campagne te monitoren is er Google Analytics, een gratis dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en te analyseren, met als doel een duidelijk beeld te geven van (onder andere) de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Aan de hand van deze informatie kan de beheerder de website aanpassen om zodoende het maximale rendement te halen uit het (door u bepaalde) dag budget.
Voordelen van Google Ads
Het grootste voordeel van Google Ads is dat u op een snelle manier de doelgroep kan benaderen die op zoek is naar uw product of dienst. U adverteert dus niet aan mensen die op dat moment niet geïnteresseerd zijn in uw aanbod! Naast de zichtbaarheid is het zeer goed meetbaar. Hierdoor weet u in relatief korte tijd wat werkt. Welke keywords leiden tot verkoop van uw dienst of product tegen welke kosten per verkoop?
Meer voordelen van Ads zijn:
-
U heeft zelf de controle over de kosten. U bepaalt zelf het dag budget, wat ook per direct is aan te passen of te onderbreken.
-
U verkrijgt waardevolle informatie door de Ads resultaten te meten. Op die manier weet u na een tijdje precies welke zoekwoorden meer klanten opleveren. Dát zijn de woorden waarvoor u uw website moet gaat optimaliseren.
-
Meetbare advertenties, het is mogelijk om de conversie (conversie staat voor het omzetten van bezoekers naar kopende klanten) te meten.
-
Verhoging van de naamsbekendheid
-
Doelgroepen zijn te benaderen op regio, taal, land, leeftijd, interesse en geslacht.
- Koppeling met Google Analytics